Modul 25004: Master 'Strategy and Innovation Management'
(WS '11/'12)

C. Loebbecke

Wahlpflichtveranstaltung, 2 SWS, 6 LP

Thursdays 17:45-21:00 h

Location: HS XXIII WiSo-Building

Start: 20.10.'11

Held in English

Overview
The course will cover the basics of strategy and innovation analysis (SaI) focussing on media, and information technology enterprises. It combines a basic understanding of SaI concepts, theoretical backgrounds and case studies.
The course will be taught in ENGLISH! Preparation will not be necessary. Registration (see below) is mandatory.
GROUP WORK is mandatory; groups will be formed during the 1st session!

 

Dates and Location
20.10., 27.10., 24.11. or 15.12. (all 2011), 19.01.'12 (visit to T-Gallery, Deutsche Telekom, Bonn), and  02.02.'12, Thursdays 17:45-21:00 h in XXIII - maximal 5 sessions!
Participation
in all sessions but one 90 minute session (!) is required for receiving Credit Points!

 

Assignments

(Further information will be given in the course).

Important: Please make sure that you add the following (signed) declaration ("Ehrenwörtliche Erklärung") to your assignment: "Hiermit versichere ich, dass ich die vorliegende Arbeit selbstständig und ohne die Benutzung anderer als der angegebenen Hilfsmittel angefertigt habe. Alle Stellen, die wörtlich oder sinngemäß aus veröffentlichten und nicht veröffentlichten Schriften entnommen wurden, sind als solche kenntlich gemacht." The declaration must be in German language.

Grading / Credit Points

Grading will be based on

Students receiving a final grade of 4,0 or better will be awarded 6 Credit Points ('Leistungspunkte') in Media Management.

© Department of Media and Technology Management